dinsdag 22 december 2015



Roeren



Als ik in stilstaand water met een stok in de bodem ga roeren, wordt het water troebel en komt er van alles boven.
Zo ook tijdens meditatie in de vroege ochtend.
In dat half uurtje komen tal van gedachten boven die ergens in mijn onbewuste leven. Het is net als het dromen over dingen waar je in je dagbewustzijn nooit aan denkt.
Zo ook met die soms krankzinnige gedachten die boven komen drijven, maar ook tal van ingevingen.
Ik laat ze allemaal komen en...weer voorbij gaan en doe geen moeite ze tegen te houden. Net zoals wolken die voorbij drijven en mij het zonlicht even ontnemen.
Sommige gedachten kunnen ook eventjes verduisteren, onrustig maken, maar ik heb weet van dat innerlijke licht dat er altijd is.
En met die gedachte kom ik toch in een ruimte met rust en kan ik de dag weer aan en probeer ook daarna even steeds even naar binnen te gaan.
Stille momenten.
Verstilde minuten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten